RSS
 

Duda (04.03.15)

 

„Newsweek”: Kaczyński zachwycony kampanią. „Kazał dosypać pieniędzy”. Duda z podwojonym budżetem

mf, 04.03.2015
Andrzej Duda i Jarosław KaczyńskiAndrzej Duda i Jarosław Kaczyński (Andrzej Duda i Jarosław Kaczyński (fot. Sławomir Kamiński))
- Prezes przekonał się, że warto zainwestować w tę kampanię. Kazał dosypać pieniędzy – mówi „Newsweekowi” nieoficjalnie polityk PiS. Wedle tygodnika to głównie efekt niedawnej konwencji Dudy, która zrobiła duże wrażenie na Kaczyńskim.

Poniedziałkowy sondaż Millward Brown
, który po raz pierwszy tak wyraźnie pokazał, że Andrzej Duda ma realne szanse na II turę, z pewnością dał kandydatowi PiS sporo wiatru w żagle.
Jednak jeśli wierzyć nieoficjalnym doniesieniom „Newsweeka„, Duda ma więcej powodów do radości. Tygodnik informuje bowiem, że w ostatnim czasie niemal podwojeniu uległ kampanijny budżet europosła PiS, co z pewnością pozwoli mu skuteczniej walczyć o Pałac Prezydencki z Bronisławem Komorowskim.

Dwa razy więcej pieniędzy na kampanię

„Newsweek” powołuje się na anonimowych polityków PiS, którzy twierdzą, że decyzję ws. funduszy na kampanię podjął sam Jarosław Kaczyński. Dlaczego? Bo bardzo duże wrażenie zrobiła na nim konwencja Dudy sprzed miesiąca.

- Impreza była droga, kosztowała ponad 500 tys. zł, ale wyszła świetnie. Poparcie dla Dudy poszybowało, polepszyło się morale działaczy, a prezes przekonał się, że warto zainwestować w tę kampanię. Kazał dosypać pieniędzy – mówi informator tygodnika. W efekcie sztab kandydata PiS dysponuje dziś nie 5,5 mln zł, jak to było początkowo, ale sumą niemal dwa razy wyższą – 10 mln zł.

TOK FM

Węże 2015. Nominacje do nagród dla najgorszych polskich filmów

redkult 2015-03-04

  • materiały prasowe
  • Agnieszka Grochowska w filmie ‚Obce ciało’ KINO ŚWIAT
  • Zbigniew Zamachowski w ‚Kochanie, chyba cię zabiłem’, reż. Kuba Nieścierow Fot. materiały prasowe
  • ‚Kochanie, chyba cię zabiłem’, reż. Kuba Nieścierow Fot. materiały prasowe
  • Borys Szyc w filmie ‚Dżej Dżej’
  • Weronika Rosati i Agnieszka Grochowska w filmie ‚Obce ciało’ KINO ŚWIAT

Po raz czwarty Akademia Węży nagradza złe polskie filmy. Najwięcej nominacji – 12 – zdobyło „Obce ciało” Krzysztofa Zanussiego, m.in. za najgorszy ekranowy duet – Agnieszka Grochowska i pejcz. Galę w Teatrze IMKA poprowadzą 1 kwietnia Tomasz Karolak i Piotr „Kędzior” Kędzierski.

Akademia Węży ogłosiła nominacje do czwartej edycji swoich nagród przyznawanych złym polskim filmom oraz ich twórcom. Nowością jest kategoria: najgorszy przekład tytułu zagranicznego. W sumie do rozdania jest 13 nagród, z których najważniejszą jest Wielki Wąż dla najgorszego polskiego filmu roku.

Ceremonia wręczenia nagród odbędzie się 1 kwietnia w Teatrze IMKA w Warszawie, uroczystość poprowadzą Tomasz Karolak i Piotr „Kędzior” Kędzierski.

*

Tegoroczne nominacje zdominował film Krzysztofa Zanussiego „Obce ciało”, który otrzymał aż 12 nominacji, czasem po kilka w jednej kategorii. Wśród chybionych aktorskich wyborów Akademia Węży wskazała przede wszystkim występ Agnieszki Grochowskiej we wspomnianym filmie, który to przyniósł byłej odtwórczyni roli Danuty Wałęsy aż sześć nominacji (rekord w historii Węży).

W gronie filmów nominowanych w kategorii Wielki Wąż – najgorszy film roku znalazło się aż siedem tytułów. Są to: „Dzień dobry, kocham cię” (w sumie 4 nominacje), „Dżej Dżej” (7 nominacji), „Facet (nie)potrzebny od zaraz” (2 nominacje), „Karol, który został świętym” (6 nominacji), „Kochanie, chyba cię zabiłem” (7 nominacji), „Obce ciało” (12 nominacji) i „Zbliżenia” (5 nominacji).

W krainie brawurowych tłumaczeń tytułów

- Wśród nominowanych w tym roku przeważają różnego rodzaju hucpy – artystyczne i komercyjne. Próby namówienia widzów na wyprawę do kina „bo to ważne” albo „zabawne”, bo opowiadamy o kimś istotnym, bo zdradzamy jakieś sekrety, albo po prostu bo będzie fajnie. Nie było. To znaczy było, ale na zupełnie innych filmach – mówi Kamil Śmiałkowski, pomysłodawca nagród Węże.

Akademia Węży przyzna nagrody w 13 kategoriach, to o jedną więcej niż przed rokiem. Nową kategorią jest najgorszy przekład tytułu zagranicznego. Akademia Węży uznała, że swobodne tłumaczenie tytułów zagranicznych filmów na polski język jest często nadużywane i nijak ma się do oryginału. Przesadną ingerencję w tę dziedzinę Akademia postanowiła zauważyć i docenić. Uległy też zmianie nazwy kategorii „występ poniżej godności”, która od tej pory nazywa się „występ poniżej talentu”. W miejsce „najgorszego efektu specjalnego” jest teraz „efekt specjalnej troski”. Według Akademii lepiej oddaje to charakter tych kategorii.

Rozmach gali zależy od wielbicieli polskiego kina

Ceremonia wręczenia Nagród Węży odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku w warszawskim Teatrze IMKA. Data rozdania nagród jest nieprzypadkowa, wydarzenie ma bowiem mieć charakter także prześmiewczy i w założeniu zabawny oraz lekki. Gospodarzami gali będą: dyrektor teatru IMKA Tomasz Karolak oraz Piotr „Kędzior” Kędzierski.

Organizatorzy gali planują mnóstwo atrakcji, ale do ich zrealizowania potrzebne jest wsparcie osób z poczuciem humoru, które cenią działania Akademii. W tym celu w serwisie polakpotrafi.pl trwa zbiórka funduszy na zorganizowanie gali na najwyższym poziomie. O akcji tak piszą organizatorzy:

Niestety nie udało się nam uzyskać żadnego dofinansowania od sponsorów. Okazuje się, że polskie firmy nie są jeszcze gotowe, aby podejść z dystansem do kwestii marketingowych i promować swoim nazwiskiem mroczną stronę polskiej kinematografii. Węże to nagrody, które zrodziły się z buntu publiczności przeciw robieniu jej w trąbę, co zaciekle uprawiali ostatnio polscy producenci i reżyserzy. I właśnie dlatego zwracamy się do Was. To publiczność kształtuje trendy…

*

Akademia Węży liczy dziś niemal 130 osób, a członkami grupy są i mogą być osoby zajmujące się szeroko pojętą działalnością na rzecz polskiej kultury. Chętnych organizatorzy zapraszają do przesyłania zgłoszeń na adres nagrodyweze@gmail.com. Akademia poprzez swoją działalność zabiega o poprawę polskiej kinematografii, a jej celem jest wskazanie w zabawny sposób na zły kierunek w rozwoju rodzimego kina.

PEŁNA LISTA NOMINACJI

Wielki Wąż – najgorszy film roku

„Dzień dobry, kocham cię” (reż. Ryszard Zatorski; prod. Kazimierz Rozwałka)
„Dżej Dżej” (reż. Maciej Pisarek; prod. Kuba Kosma, Maciej Pisarek)
„Facet (nie)potrzebny od zaraz” (reż. Weronika Migoń; prod. Włodzimierz Niderhaus)
„Karol, który został świętym” (reż. Grzegorz Sadurski, animacja – Orlando Corradi; prod. Tomasz Karczewski, Marcin Piasecki, Magdalena Zimecka, Jacek Kulczycki)
„Kochanie, chyba cię zabiłem” (reż. Kuba Nieścierow; prod. Zbigniew Domagalski)
„Obce ciało” (reż. Krzysztof Zanussi; prod. Janusz Wąchała, Krzysztof Zanussi)
„Zbliżenia” (reż. Magdalena Piekorz; prod. Krzysztof Zanussi)

Najgorsza reżyseria

Jan Jakub Kolski – „Zabić bobra”
Weronika Migoń – „Facet (nie)potrzebny od zaraz”
Magdalena Piekorz – „Zbliżenia”
Maciej Pisarek – „Dżej Dżej”
Grzegorz Sadurski (animacja – Orlando Corradi) – „Karol, który został świętym”
Krzysztof Zanussi – „Obce ciało”

<podzial_strony>

Najgorszy scenariusz

Marcin Baczyński i Mariusz Kuczewski – „Karol, który został świętym”
Wojciech Kuczok i Magdalena Piekorz – „Zbliżenia”
Maciej Pisarek – „Dżej Dżej”
Joanna Wilczewska i Ryszard Zatorski – „Dzień dobry, kocham cię”
Krzysztof Zanussi – „Obce ciało”

Żenujący film na ważny temat

„Karol, który został świętym” (reż. Grzegorz Sadurski, animacja – Orlando Corradi; prod. Tomasz Karczewski, Marcin Piasecki, Magdalena Zimecka, Jacek Kulczycki)
„Obce ciało” (reż. Krzysztof Zanussi; prod. Janusz Wąchała, Krzysztof Zanussi)
„Służby specjalne” (reż. Patryk Vega, prod. Emil Stępień, Patryk Vega)
„Stacja Warszawa” (reż. Maciej Cuske, Kacper Lisowski, Nenad Mikovic, Mateusz Rakowicz, Tymon Wyciszkiewicz; prod. Włodzimierz Niderhaus)
„Zabić bobra” (reż. Jan Jakub Kolski; prod. Wiesław Łysakowski)

Najgorsza rola męska

Piotr Adamczyk – „Wkręceni”
Ireneusz Czop – „Kochanie, chyba cię zabiłem”
Bartosz Opania – „Wkręceni”
Borys Szyc – „Dżej Dżej”
Zbigniew Zamachowski – „Kochanie, chyba cię zabiłem”

Najgorsza rola żeńska

Kamilla Baar – „Służby specjalne”
Agnieszka Grochowska – „Obce ciało”
Barbara Kurdej-Szatan – „Dzień dobry, kocham cię”
Joanna Orleańska – „Zbliżenia”

Występ poniżej talentu

Piotr Fronczewski – „Karol, który został świętym”
Agnieszka Grochowska – „Obce ciało”
Arkadiusz Jakubik – „Kochanie, chyba cię zabiłem”
Borys Szyc – „Dżej Dżej”
Zbigniew Zamachowski – „Kochanie, chyba cię zabiłem”

Najgorszy duet na ekranie

Kamilla Baar i Wojciech Zieliński – „Służby specjalne”
Ireneusz Czop i Arkadiusz Jakubik – „Kochanie, chyba cię zabiłem”
Agnieszka Grochowska i pejcz – „Obce ciało”
Agnieszka Grochowska i Weronika Rosati – „Obce ciało”
Joanna Orleańska i Ewa Wiśniewska – „Zbliżenia”
Borys Szyc i nawigacja GPS – „Dżej Dżej”

Najbardziej żenująca scena

Cela w rosyjskim więzieniu – „Obce ciało”
Korporacyjna rozmowa telefoniczna (Kamilla Baar) – „Służby specjalne”
Zabawy z pejczykiem i męskimi prostytutkami (Agnieszka Grochowska) – „Obce ciało”
Pies, co nie chciał wędlin od złej kobiety (Agnieszka Grochowska) – „Obce ciało”
Łóżkowy dialog o seksie (Agata Kulesza i Adam Woronowicz) – „Pani z przedszkola”

Efekt specjalnej troski

Nachalna promocja regionu – „Gabriel”
Pocałunek wśród kul – „Miasto 44″
Przypisy na ekranie – „Służby specjalne”
Wchodzenie na balkon – „Wkręceni”
Wypadek samochodowy – „Obce ciało”

Najgorszy teledysk okołofilmowy

Krzysztof Buratyński – „Ziemski kres” (do filmu „Karolina”, realizacja: VoiceStudio)
Igor Herbut – „Wkręceni” (do filmu „Wkręceni”, realizacja: w trakcie ustalania)
Liber feat. Barbara Kurdej Szatan – „Dzień dobry, kocham cię” (do filmu „Dzień dobry, kocham cię”, realizacja: Dream Music)
Mister D – „Haj$” (do fIlmu „Hardcor Disco”, realizacja: Krzysztof Skonieczny/głębokiOFF)

Najgorszy przekład tytułu zagranicznego

„Casanova po przejściach” (Fading Gigolo) dystr. Kino Świat
„Co jest grane, Davis?” (Inside Llewyn Davis) dystr. VUE
„Droga do zapomnienia” (Railway Man) dystr. Forum Film
„Uciekinier z Nowego Jorku” (Song from the Forest) dystr. Against Gravity
„What the Fuck?” (N’importe Qui) dystr. Vivarto

Najgorszy plakat

„Dżej Dżej” (producenci Kuba Kosma, Maciej Pisarek; dystr. Monolith Films)
„Karol, który został świętym” (producenci Tomasz Karczewski, Marcin Piasecki, Magdalena Zimecka, Jacek Kulczycki; dystr. Kino Świat)
„Karolina” (producent Andrzej Sobczyk; dystr. Stowarzyszenie Rafael)
„Kochanie, chyba cię zabiłem” (producent Zbigniew Domagalski; dystr. Kino Świat)
„Stacja Warszawa” (producent Włodzimierz Niderhaus; dystr. Phoenix Film)
„Wkręceni” (producent Tadeusz Lampka; dystr. Studio Interfilm)

Najwięcej nominacji dla filmu:
„Obce ciało” – 12, „Kochanie, chyba cię zabiłem” – 7, „Dżej Dżej” – 7, „Karol, który został świętym” – 6, „Wkręceni” – 5, „Zbliżenia” – 5, „Służby specjalne” – 5, „Dzień dobry, kocham cię” – 4, „Facet (nie)potrzebny od zaraz” – 2, „Karolina” – 2, „Stacja Warszawa” – 2, „Zabić bobra” – 2
Najwięcej nominacji dla twórców: Agnieszka Grochowska – 6, Krzysztof Zanussi – 5, Maciej Pisarek – 4.

Więcej na: www.facebook.com/nagrodyweze

Filmy, seriale, płyty, koncerty, książki, spektakle, wystawy, komiksy.
Przez cały dzień i cały tydzień.
Dołącz do nas na Facebooku.

m.wyborcza.pl

Dodaj komentarz